lördag 16 april 2011

Påskfint!





Jisses vad veckan gått fort!! Ber om ursäkt att jag inte hört av mig men så blir det ibland, hoppas ni har haft en skön vecka? Här har vi strålande vårväder.
Igår ägnade jag mig åt att påsk pynta lite här hemma mest i form av blommor är inte så mycket för massa kycklingar och sånt. Dock är påskriset ett måste fast det kräver strängare bevakning än Fort Knox! på den punkten ger jag mig inte :-) Katterna sitter och stirrar med klotrunda ögon på de smaskiga fjädrarna, tänk om man fick ta en.....
De fina äggen i riset är handmålade och inhandlade av vår "byagranne" Anna- Karin som driver butiken Can Can, som numera har flyttat in till Ystad. De fina äggen på ljusen kommer ifrån en annan Ystad butik som numera inte finns och fjäderkransen är ifrån Kronan på verket också i Ystad.
Önskar en solig och skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar