fredag 1 april 2011

Fredagsmys och 1a april.



Ni som undrat hur det gick med "Hubertbrödet" så kan jag säga att det gick riktigt bra!
Några småjusteringar som att man ska ska göra.Bla köra hela satsen i en form, jag var osäker på hur mycket det skulle jäsa men det var inte så värst mycket ,det är ett kompakt bröd som mättar. Jag hade även i en påse brödkryddor som ger lite mer smak åt brödet och så gräddade jag det längst ner i ugnen, skorpan blev ganska hård.
Ikväll kör vi fredagsmys och middagen blev sparrisrisotto med färska örter och ett gott vin ifrån Sicillien till det, smaskigt! Till dessert blir det hemgjord hasselnötsglass inte alls dumt......mmm

Nu ligger en nästan blank och ledig helg framför oss och det ska bli riktigt schysst väder har jag hört, vad ska ni hitta på? Förresten har ni blivit lurade idag? Olof ringde sin far och bad honom skynda sig ut på gatan för att se Olof köra förbi i en Lamborghini gissa om det blev fart på gubben..hihi, han slängde på luren och hoppade i tofflorna och ut på gatan, stod där och väntade när Olof ringde och frågade om han gått ut så blev det ju ett april april...haha

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar