lördag 19 mars 2011

Brunch


Idag har jag bakat bagels för första gången, vi ska fira min födelsedag imorgon med våra familjer och vi ska ha brunch hade jag tänkt. Kan ju vara kul som omväxling till kvälls och eftermiddagskalas. Perfekt nu när man har barn och sovmorgnar är ett minne blott, tänk när man sov till halv tio aahh... men nix nu väcks man kl sex varje morgon...förvisso av en strålande glad kille men ändå hade det varit skönt att få sova lite längre.
Strunt samma brunch var det ju vi pratade om och nu till frågan har jag gjort amerikansk brunch förut? nej -varför skall man envisas med att göra saker man aldrig tillagat förr när man ska ha gäster?? är det bara jag som blir full av exprimentlusta när det vankas bjudning? Hur gör ni? är det bara säkra kort som gäller eller blir ni som jag ? Man vill liksom "toppa" sina tidigare bjudningar och då är det bara nytt som gäller.
Att baka bagels visade sig inte vara helt lätt, konstigt... Visste ni att de ska förkokas innan man gräddar typ som munkar. Mitt i alltihop, jag gjorde dubbelsats, varför inte så det blev extra stressigt att koka alla, så lägger spisen av!
Panik, förtvivlat försöker jag slå på plattan med kastrullen med vatten, det går inte , varför?? Gasen slut!! fasen, på med vattenkokaren och häller på kokande vatten, kanske inte så det var tänkt men verkar funka och det sista bagelsen kommer till slut in i ugnen, puh! och sen var det ju det här hålet som skall vara i mitten hrmm vi talar inte om det.... ja ja dom blev faktiskt goda och nästa gång kanske de blir snygga också, hi hi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar